Технології навчання у
сучасній школі
Технологія навчання — це шлях освоєння конкретного навчального матеріалу
в межах предмета, теми або питання яке розглядається. У сучасній українській
школі використовують як традиційні технології навчання
(пояснювально-ілюстративна, проблемна, програмована, диференційована та ін.),
так і нові технології навчання (особистісно-орієнтована, групова, розвивальна,
технологія формування творчої особистості, технологія навчання як дослідження,
модульно-рейтингова, нові інформаційні технології).
У технології навчання важливе місце належить забезпеченню зворотного
зв'язку з метою виявляти учнів, у яких виникають труднощі із засвоєнням
навчального матеріалу. Це дає змогу оперативно коригувати недоліки окремих
методів і прийомів, з яких складається технологічний процес. Значну увагу в технологіях
навчання приділяють питанням розвитку і максимального використання технічних
засобів навчання, та їх освітнім можливостям.
Технології навчання мають визначену структуру, що складається з таких
основних компонентів:
v
Попередня діагностика рівня засвоєння
навчального матеріалу (тестування) і формування класів з приблизно однаковим
рівнем підготовки учнів.
v
Організація діяльності учнів для засвоєння і
закріплення навчального матеріалу.
v
Контроль якості засвоєння матеріалу.
v
Вибір прийомів і методів додаткової роботи з
групою чи окремими учнями у тому випадку, коли вони не засвоїли навчального
матеріалу.
v
Діагностика причин відставання у навчанні
(використання тестів, діагностичних програм, завдань) у тому випадку, коли
більшість учнів класу не засвоїла навчального матеріалу.
v
Вибір методики, яка забезпечує подолання
прогалин у знаннях і в досвіді учнів усього класу.
Особливу увагу в технології приділено питанням контролю якості засвоєння
знань і діагностиці причин відставання учнів у навчанні. Процеси організації
навчальної діяльності і контролю в ній рівнозначні, взаємопов'язані.
Виокремлення контролю в самостійний компонент дає змогу ґрунтовніше розробити
його систему: можливі рівні засвоєння матеріалу учнями, необхідні прийоми і
методи подальшої роботи стосовно кожного рівня, всі наступні дії вчителя. До
основних методів контролю рівня засвоєння знань належать: усні методи, письмові
контрольні роботи, оцінювання, тести. Саме тести можуть забезпечити об'єктивну
оцінку результатів навчальної діяльності учнів. Тест складається із завдань та
еталона їх виконання. Порівнюючи відповіді учня з еталоном, необхідно
співвіднести число правильно виконаних операцій тесту із загальною кількістю
операцій у тесті і визначити коефіцієнт засвоєння навчального матеріалу, який
коливається від Одо 1. Матеріал можна вважати засвоєним, якщо коефіцієнт
засвоєння (К) дорівнює чи більший 0,7. Процес навчання при К > 0,7 можна
вважати завершеним, бо, незважаючи на те що учень робить багато помилок (до
30%), він має об'єктивну можливість їх долати і самостійно знаходити правильні
варіанти.
Отже, основними характеристиками технологічного підходу у навчанні є:
постановка діагностичної мети (із визначенням рівня засвоєння); здійснення
об'єктивного контролю ефективності навчання і визначення рівня досягнення
поставленої мети; досягнення кінцевого результату.
Мої методичні напрацювання в методичну скарбничку довіду моєї роботи:
Мої методичні напрацювання в методичну скарбничку довіду моєї роботи:
Немає коментарів:
Дописати коментар