неділя, 27 жовтня 2019 р.

Методичний кейс


                  Хто вивчає, знає і береже минуле, вміє шанувати сучасне,
                                               лише той майбутнє вивершить прекрасне!                                                                                              ( Народна мудрість)

 Інтеграція України до європейського та світового освітнього простору зумовлює необхідність пошуку нових напрямків розвитку педагогічної науки і практики, а зокрема ефективних форм і методів організації навчального процесу, переосмисленню його мети і змісту.

 Тому у житті кожної людини настає такий момент, коли доводиться озирнутися на прожиті роки, замислитись над тим, як ти живеш, якою стежкою до якої мети ти прямуєш. Чи можу стати перед колегами і поділитися тим, що напрацьовано, пережито, вимріяно, що давно вже стало не просто системою, але й життєвим кредом.
         Я скажу просто: «Я не просто люблю свою професію, я її обожнюю і віддаю серце дітям ось уже 30 років». Можливо, для когось це здається банальною фразою, але я всетаки впевнена, що професія учителя образотворчого мистецтва – це щоденна творчість у прямому розумінні цього слова. І тому всі мої уроки мають одну загальну мету – навчити дітей творити, тобто бути творцями чогось прекрасного, неординарного і, зрештою потрібного.
         Як добре, що маємо можливість навчати дітей у поєднанні теорії  з практичною діяльністю, використовуючи новітні технології привчати молодь до творчості до мистецтва  застосовуючи різні напрямки, методики, засоби і методи навчання. Методикою проведення уроків образотворчого мистецтва мною передбачено гармонійне поєднання у структурі уроку різноманітних видів діяльності та видів мистецтва. Це відкриває нові технологічні можливості поліхудожнього навчання та виховання школярів, я намагаюсь поєднувати візуальні, музичні, театральні й інші види мистецтва, які сприяють розвитку образного та просторового мислення. Мені подобається викладати предмет у різних класах, маю багато напрацювань по темам:
         Вважаю, що учитель образотворчого мистецтва не тільки повинен розвивати в учнів навики а й, в першу чергу, виховувати почуття краси, власне бачення композиції, картинки тощо. Крім того маю можливість на кожному уроці виховувати в учнів естетичні національні почуття, тому й проблема, над якою працюю уже понад трьох років, звучить:                                                         "Впровадження сучасних комп'ютерних технологій, як засіб активізації інформаційної компетентності в навчально-виховний процес на уроках художньо-естетичного циклу засобами проектної та ігрової діяльності." 
         А тепер конкретніше розмова про те, як я реалізовую цю проблему під час викладання предмета на уроках образотворчого мистецтва ,я , прагну виховувати учнів гідними спадкоємцями духовних цінностей, підтримувати найтонші зв’язки з минулим, формувати в них культуру сприйняття навколишнього, використовувати елементи сучасного мистецтва і народної творчості при створенні  власних мистецьких творів, оздобленні житла тощо.
           Навчаючи дітей, я ставлю перед собою мету забезпечити реалізацію змісту діючих програм з образотворчого мистецтва, поєднуючи їх навчальну діяльність з пошуковою діяльністю та створення власних проектів в напрямку вивчення сучасного мистецтва з поєднанням національних традицій. Я намагаюся навчити дітей творити, тобто бути творцями чогось прекрасного, неординарного, і разом з тим, потрібного.
   Пошуково-дослідницька робота, проведена з учнями дає можливість краще ознайомити школярів з сучасними та  народними видами мистецтва, традиціями, обрядами, звичаями, виховує почуття національного патріотизму, поваги до оберегів до мистецтва. На мою думку, проектну роботу учнів щодо вивчення напрямків декоративно-прикладної творчості українського мистецтва, доцільно розширювати у напрямку пошуку історичного матеріалу щодо цього напрямку. Це обумовлено тим, що саме при вивченні сучасного образотворчого мистецтва необхідно синтезувати візуальну, звукову та рухову інформацію, поєднувати асоціативно-абстрактні, абстрактно-логічні, предметно-образні поняття, підвищувати мотивацію навчання за рахунок єдності пізнання та розваги, створення театралізації навчального процесу емоційного та образного викладу навчального матеріалу, можливістю вибору вчителем та учнями мети темпу, насиченості, об'єму, та послідовності матеріалу, що вивчається.
Пропоную подивитись які технології, прийоми, засоби, я використовую під час кожного уроку. На уроках образотворчого мистецтва використовую інтерактивні методи навчання, а зокрема роботу в малих групах та ігрові методи. Робота в групах дає змогу набути навичок, необхідних у спілкуванні і співпраці у колективі. Ідеї, вироблені в команді навчають учасників бути корисним одне одному, висловлювати думки і допоможуть відчути особисті можливості та зміцнити їх. З учнями 5-6 класів використовую гру «Мистецький - клуб», «Міні-тренінги», «Умілі ручки», інколи учні випробовують себе у ролі митця, народного майстра, журналіста. Це допомагає розвинути в учнів критичне ставлення не лише до оточуючих, а й до себе і не ображатись на критику збоку. «Мистецькі - ігри» застосовую зазвичай, коли потрібно з учнями повторити і закріпити вивчений матеріал. Гра може проводитись як в усній так і в письмовій формі. Учні мають визначити правильні і неправильні твердження, позначивши їх знаками «+» і «-». «Міні практикум» полягає в тому, що пропоную учням намалювати композицію, використовуючи графічні зображення.


 Із старшокласниками займаюсь пошуково-дослідницькою роботою та проектною діяльністю. Успіх дослідницької роботи прямо залежить від чіткості й ефективності організації діяльності школяра. Саме організація діяльності викликає найбільші труднощі і разом з тим забезпечує упорядкованість усіх дій. Тому учні працюють за чітко визначеним планом, досліджуючи ту чи іншу тему . Паралельно з цим учениці від своїх бабусь, прабабусь дізнаються про різні обряди, звичаї, повязані із знайденими виробами, такий збір матеріалу сприяє розвитку композиційного мислення учня, глибокому вивченню народних традицій, формування їхнього творчого мислення, спонукає до пошуку нових орнаментальних композицій. На таких нетрадиційних уроках старшокласники мають змогу самостійно переконатися чим відрізняються види мистецтва. Залучення старшокласників до участі в проектах МАН є дієвою формою роботи з обдарованими дітьми, що сприяє вихованню стійкого інтересу до предмета, оволодінню спеціальними навичками дослідницької діяльності, розвитку творчого потенціалу.
На заняттях стараюся показати тісний зв'язок національних традицій та сучасних тенденцій розвитку сучасного мистецтва.


            Учитель повинен не лише добре знати і любити своїх вихованців, а й уміти розкрити перед ними багатства свого внутрішнього світу, свої інтереси, вподобання, принципи. У тому і є суть педагогічного досвіду кожного учителя. Таким чином у своїй практиці я стараюсь впроваджувати різні типи уроків та застосовувати новітні технології, добирати ті педагогічні засоби, які є найефективнішими в кожному конкретному випадку. Тому більшість моїх уроків нестандартні. Із врахуванням вимог програми я підбираю навчальний матеріал, доповнюю, систематизовую його. Для того,щоб теоретичний матеріал і практичні навички успішно засвоювались школярами, я, виходячи з особливостей матеріалу, готую до занять необхідну інформацію, роздатковий матеріал, який можна учням розглянути, покрутити в руках, подивитись через відео.      


          Будь-яка форма роботи над темою з образотворчого мистецтва з використанням персонального комп'ютера сприяє розвитку просторового та асоціативно-абстрактного мислення, пам'яті, уваги, забезпечують розвиток інтересу та позитивного ставлення до предмету. У різних видах пошуково-творчої, продуктивної діяльності школярі можуть проявити власну творчу активність, здатність до новаторства, самостійність дій.


         Ще один напрямок роботи використання мультимедійних технологій на уроках може здійснюватися за різними напрямками відповідно до потреб конкретного уроку, рівня володіння різними програмними . Найкращим  варіантом є урок із використа-нням відеоряду педагогічного програмного засобу. На уроці я ставлю собі за мету застосувати мультимедійні засоби для більш глибокого запам'ятовування навчального матеріалу через образне сприйняття, посилення його емоційного впливу, забезпечення занурення в навчальний процес.


За результатами проведеної роботи мною розроблена методична розробка по проектній діяльності уцчнів. Маю декілька друкованих праць.


Немає коментарів:

Дописати коментар

Додаткові носії інформації

Вітаю всіх на своїй сторінці...